Kartka z kalendarza

Pierwsze uczniowskie doświadczenia drogą do wiedzy
W roku szkolnym 2008/2009 szkoła przystąpiła do projektu "Pierwsze uczniowskie doświadczenia drogą do wiedzy" - finansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego.
Celem projektu było wieloaspektowe wspieranie rozwoju umysłowego, emocjonalnego, społecznego, fizycznego i motorycznego dzieci rozpoczynających naukę szkolną - kształtowanie kompetencji kluczowych w oparciu o teorię inteligencji wielorakich Howarda Gardnera.
Wykorzystanie w praktyce teorii H. Gardnera zapewniało uczniom doświadczenia edukacyjne i społeczne na miarę ich zainteresowań, uzdolnień, możliwości i potrzeb. Umożliwiało działania we wszystkich dziedzinach aktywności, a szczególnie:
językowej
matematyczno-przyrodniczej
artystycznej i ruchowej
komunikacyjno-informacyjnej
społecznej (intra i interpersonalnej)
Projekt realizowany był w 3 etapach:
I etap - zajęcia w klasie II prowadzone w roku szkolnym 2009/2010 od 1 września do 20 grudnia w ilości 4 godzin zajęć pozalekcyjnych w tygodniu
II etap - zajęcia w klasie I prowadzone w roku szkolnym 2009/2010 od lutego do czerwca
III etap - zajęcia w klasie I w roku szkolnym 2010/2011
Podczas zajęć dzieci korzystały z bogatego zestawu pomocy dydaktycznych, podejmowały działalność twórczą podczas gier i zabaw.